marți, 1 decembrie 2009

1 Decembrie


Ziua Nationala a Romaniei
Ce mai inseamna patriotismul ? Inseamna cu siguranta ceva in interiorul fiintei, de care nu esti neaparat constient, dar care iti aduce durere cind te indepartezi de tara sau cind tara se indeparteaza de tine si bucurie cind tara infloreste. Inseamna SA ITI PESE. Inseamna sa te legi sufleteste de niste valori nationale. Cum spunea Adrian Paunescu, ideea de "national" (poet, imn, zi) ne defineste unitatea ca natie.
Desi trebuie sa recunosc ca si eu (ca si atitia altii) am tratat aceasta zi ca pe una de concediu, sint doua gesturi care m-au impresionat si care mi-au dat speranta.
Primul in ordine cronologica este ca am intilnit o vecina care se intorcea acasa si care avea in mina un stegulet al Romaniei - m-am gindit (desi poate nu e asa, pentru ca nu stiu de unde venea doamna) ca sint oameni care cu bucurie participa la manifestarile festive de Ziua Nationala ... mi-am amintit de atmosfera Micului Paris, de aristocratia care stia sa isi imparta timpul intre moda, loisir si sustinerea unei natii ...
Al doilea detaliu care a marcat pentru mine aceasta zi este o initiativa a Televiziunii Romane, si anume Gala RESTAURARE. Ideea de restaurare este generala pentru tara noastra, pentru viata, pentru mentalitate, pentru bun simt, pentru liniste, pentru respect, pentru tot ce insemnam - si pentru monumente. Profesionisti din multe domenii sustin cauza unor monumente care merita sansa donatiilor publice pentru reabilitare. Un regal de amintiri, de cuvinte, de atitudini, de intoarcere spre Romania. Bravo, Televiziunea Romana http://www2.tvr.ro/restaurare/!

Niciun comentariu: